tisdag 10 december 2013

Nya tider

Just nu sitter Ior i mitt knä! Samtidigt som jag skriver så sniffar jag i hans nacke...mysigt värre! Kan inte riktigt fatta att halva december snart har passerat...jag hinner inte med! Annars så toklängtar jag/vi till nästa fredag. Då ska jag och Pingvinen dra ner till Småland och hälsa på bästa Maria, hennes make och deras bedårande tvillingpojkar, får inte glömma de fyrbenta tjejerna också! Det ska bli så kul! Vi ska även ta en trip till Ullared, Pingvinen är väl inte jättepeppad, hehe! ;) Kan säga att fru L ska shoppa nagellack och massa lull-lull! 

Igår blev jag med sponsor, det känns jätteläskigt och pirrigt men välbehövligt! Ska börja skriva på min lifestory, som jag nästa vecka ska berätta för sponsorn. Kan säga att jag har ett digert arbete framför mig! Dock ska det bli skönt att få ur mig allt bagage och dela det med en annan människa som inte dömer mig.

På OA-livemötet förra veckan så upplevde jag en otrolig samhörighet, med de andra på mötet. Delningarna var magiska, självutlämnande, och så personliga. Jag kände där och då hur nära vi kom varandra, att vår grupp på något märkligt sätt blev ett, hur starka vi är tillsammans! Jag är så tacksam att jag fick känna att jag var del av någonting, en otroligt häftig känsla! Jag blev väldigt berörd av mötet, tårarna rann och jag blev så fint omhändertagen efteråt. Jag är inte ensam längre...

Annars så är det fortfarande mycket oro och rädsla inom mig, som jag hoppas går över när jag kommer igång med stegarbetet. Har det lite jobbigt med sömnen nu igen, men det ska nog ge med sig det med! Det viktigaste är att jag är drogfri och fortsätter vara det, allt annat kommer med tiden bli bättre! 

Glömde nästan, nu kan jag äta kokt ägg igen! Lycka! Det är så märkligt det där, i början när jag var drogfri, då åt jag stekt ägg varje dag...då var kokt ägg inte ens tänkbart. Nu går det inte att äta stekt ägg, men kokt är himmelskt gott :) Jaja, jag är liiite märklig...men det bjuder jag på!

Kram C <3

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag blir så glad och tårögd (av glädje för din skull) när jag läser ditt inlägg!
Att känna samhörighet och att man inte är ensam är såååå viktigt! Inte minst i din kamp mot socker! :)
Ja, ja...jag kan ocjså få för mig att viss mat smakr konstigt, så äter jag inte den på ett tag! ;)
Massvis med kramar till dig vännen! <3 <3 <3
//Lana

Unknown sa...

Håller så med Lana!!
Blir så glad för din skull :)

Ojojoj....Gekås.....jaja ha så kul ;) synd att vi inte hinner träffas!!

Stor Mega Kram <3<3<3<3<3

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Tack snälla du <3<3<3
Love C <3

Bruttan: Tack <3 Ja, jättetrist att vi inte kan ses...Bruttan kanske kan vara ledig på söndagen så kommer vi förbi då innan vi drar hemåt igen?! Annars ska vi ju tokses i februari! Kjaaaaaaaaaaaam <3<3<3

cosmoscatten sa...

Härligt att höra att ni känner sån samhörighet i gruppen, det är så viktigt med stöd. Vad spännande att du har en sponsor och ska skriva din lifestory, det är ju stort, eller hur?

Åh Ullared, ha det så skoj :) shoppa nåt fint. Det lär ju bara vara såååå mycket folk där nu innan jul :/

Ha en fin kväll! Kram!

Mitt liv som fru L sa...

Cosmoscatten: Ja, det är jättestort! Men det ska bli skönt när det är gjort. Enligt min kompis så ska det konstigt nog inte vara så mycket folk där dagarna innan jul! Jag överlever nog, kanske! ;)

Detsamma önskar jag dig!
Kram C <3<3<3

monkan sa...

Underbart!
Kramar /M

Unknown sa...

Hm...då jobbar jag till 16....
Vi får satsa på februari!
Kjaaaaam ♡♡♡♡♡♡