tisdag 5 november 2013

Lax med smak av tacos

Redo för att ställas in i ugnen...
Delar med mig av receptet på laxen, vi åt häromdagen. Den blev jättegod, sen så är den helt mejerifri också!

Taco lax                                2 port

2 bitar lax a`150 g
2 msk färskost (jag använde en gjord på getmjölk)
20-30 g fetaost
1 tsk sockerfri tacokrydda
peppar

Sätt ugnen på 175 g. Torka av laxen lite så att ost-smeten fastnar bättre, lägg den sedan i en smord form. Blanda fetaost, färskost och tacokrydda i en bunke och peppra lite. Klicka ut ost-smeten på laxen. Tjoffa sen in den i ugnen i 15 minuter. Kör på grilleffekten de sista minuterna. 
Verkligen ett jättebra alternativ om man vill köra mejerifritt...
Det är denna färskost jag menar, den finns att köpa på Lidl. Jag har använt den både till en tomatsås, broccolimos och nu till laxen...passade jättebra till alla tre!
En härligt saftig lax med smak av fredagsmys ;) Detta kommer garanterat lagas fler gånger hemma hos oss! 

Kram C <3

3 kommentarer:

Unknown sa...

Låter jättegott! Visst är denna färskost bra! Använder den också i matlagning! :)
Ha en fin dag vännen! Kramar! <3 <3 <3
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Ja, den är kanon! Jag använder mycket hellre den än andra märken! Lidl är för övrigt en toppenaffär. Handlar mycket grönsaker där!

Kram C <3<3<3

Unknown sa...

Mmm gott!
Har hittat en god getost på ica här (lr inte riktigt här utan 1,5 mil bort....) den är supergod och får ofta vara med i min frukostomelett m skinka....
Lidl blir inte så ofta men de har en hel del bra mat :)

Kjaaaaam <3<3<3