måndag 9 september 2013

Med smak av vanilj och kanel

Alla ingredienser i, bara att mixa!
Jag har läst om banan-pannkaka lite varstans och blev väldigt sugen på att prova! Kan säga att jag blev inte det minsta besviken, supergott och mättande! 

Bananplättar                       1 port

1 banan
1 ägg
1/2 krm ekologisk vanilj
1/2 tsk kanel
kokosfett

Lägg i alla ingredienser i en bunke, mixa med stavmixer tills det blivit en slät smet! 
Ha i lite kokosfett i en stekpanna och stek små plättar (jag fick det till 3 stycken) på medelvärme. Håll koll så det inte bränns, det gjorde nämligen en av mina! ;) Stek plättarna 2 minuter/sida ungefär. 
Vaniljen och kanelen höjde verkligen smaken på dessa plättar...
Lägg upp plättarna på fat och garnera med bär, jag tog blåbär! Mycket smarrigt frukost kan jag säga, detta kommer lagas fler gånger!

Vad er favvo-frukost?
Kram C <3

6 kommentarer:

Gela sa...

Hej, jag är glad att jag hittat in hit till dig! Jag kämpar själv med min övervikt och har nyss gjort en hårmineralanalys pga ständig trötthet. Och det visar att jag bör hålla mig från mjölkprodukter, mjöl, socker och det blir liknande paleo diet så läser in mig just nu och försöker få inspiration. Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina hälso bloggar jag läser. MVH Gela

Unknown sa...

Åh, vad längesen jag gjorde bananplättar! Min dotter älskar sådan plättar! :)
Kramar till dig! <3 <3 <3
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Gela: Välkommen hit till min blogg, blir jätteglad att du kommenterar här! Självklart får du lägga till min blogg! Jag hoppas att min blogg kan hjälpa dig!
Kram C <3<3<3

Lana: Visst är de goda! Ha en fin kväll! Kram C <3<3<3

cosmoscatten sa...

Jag vill också testa bananplättar! Har hört om dem innan också, verkar så goda :) kram

Mitt liv som fru L sa...

Cosmoscatten: Prova, det är sjukt gott! Kram C <3<3<3

Unknown sa...

Har smakat en liiiten bit av dessa när jag gjorde till gossen o mmm de är smarriga! Om jag kanske skulle göra ett gäng ikväll......hm nej har visst slut på banan....jaja får väl bli ngt annat då
Kjaaaam <3<3<3<3<3<3