torsdag 1 augusti 2013

Mod

I går gjorde jag det jag aldrig trodde jag skulle göra igen. Jag ringde in på ett OA-möte, det är ett möte för oss som är sockerberoende och över/underätare. Jag vågade presentera mig, men sen grät jag bara resten av mötet. Av lättnad. Det var som att komma hem igen, på nytt. Jag har inte ringt in på dessa möten på över 6 år. Så jag är mäkta stolt över mig själv, att jag vågade. Jag lixsom bara gjorde det, jag hade inte tänkt innan att jag skulle göra det alls. Det bara blev så, klockan närmade sig tiden för mötet och så ringde jag bara! Detta möte var ett kort kvällsmöte, på en endast en kvart. Men ändå så var jag helt slut efteråt. Det tar på krafterna att vara modig. 
Nu behöver jag bara vara lite mer modig, jag behöver slänga ut min drog. Det är det jag behöver göra. Den gör mig inget gott i alla fall. Vi har umgåtts alldeles för länge drogen och jag.
Behöver jag säga att jag är rädd? Nä, det vet Ni ju redan, jag kan säga att jag är skräckslagen...
Fast en dag i taget ska jag klara det! 

Kram C

9 kommentarer:

monkan sa...

Nu blev jag glad!!!!

Go for it girl'

<3/M

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vad skönt! Även om det var jobbigt så var du jättemodig. Ett bra steg framåt!

Jag visste faktiskt inte att dessa möten fanns, men vad skönt att det finns ett ställe att vända sig till.

Kan du få hjälp av M? Han kanske kan avstå vissa produkter för att du ska kunna komma igång och du inte ska ha det lättillgängligt hemma?

Många styrkekramar till dig. Du är bäst! Du klarar detta!

Hoppas du samlar mod att ringa igen!

♥ Kram Erika ♥

Anonym sa...

Åh, vad du är duktig!!
Kram: Lotta W

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Ja med! Tackarrrrr! Kram C <3<3<3

Erika: Tack, ja ett steg framåt! Det finns både OA och FAA för oss med matproblematik såsom sockerberoende.
Japp, jag kan få hjälp av M, han ställer alltid upp. Men min röda hund vill annorlunda, därför händer inget. Men det ska det bli ändring på!
Jag ska ringa i kväll! Kram C <3<3<3

Lotta W: Tack, vad snäll du är! Kram C <3<3<3

Helena.B sa...

Du är såå bra och modig C :)
Förstår att du var helt slut efteråt. Får se hur jag mår ikväll efter mitt första telefonsamtal..
Kram

Anna sa...

Å vad du är modig tummen upp för dig

cosmoscatten sa...

Heja heja Catharina!!! Du är världens modigaste, känn dig stolt :) kram!

Mitt liv som fru L sa...

Helena B: Tack goa du! Det kommer gå så bra ska du se! Kram <3<3<3

Anna: Tackarrrr :)

Cosmoscatten: Tack snälla goa du! Kram <3<3<3

Unknown sa...

Wow!!! Wow säger jag bara, superbra gjort!!!
Så starkt av dej :)
Hejja, Hejja!

Kjaaaaaaaam <3<3<3<3<3