torsdag 8 augusti 2013

Biffsallad

Sallad from a high....
Som sagt det blir mycket kall/ljummen mat nu i värmen, därför är sallader perfekt enligt mig! Vill bara uppdatera om att jag mår väldigt bra av att ha lagt till frukt i min kost. Känner inget extra sug av det heller...Jag börjar nästan varje morgon med att dricka en grön smoothie eller så äter jag en tallrik med frukt. Äter mer "mat" senare på eftermiddagen/kvällen! Funkar toppen! Sen ska jag erkänna att jag mår väl inte helt toppen i övrigt med det beror ju på beroendet...mer om det i annat inlägg!

Till biffsalladen behöver du:

1 bit nötkött av valfri sort, jag tog en 120 g bit biff
sockerfri grillkrydda
smör
1 påse salladsmix a`65 g
1 salladslök
1 dl färsk ananas
1 avokado
fetaost
peppar

Ta fram köttet i god tid så att det inte är iskallt när det steks på. Krydda köttet rikligt med sockerfri grillkrydda. Stek köttet 2 minuter/sida i smör. Lägg sedan över det på en tallrik, låt vila 10 minuter. Under tiden häll upp salladsmixen på ett fat/tallrik. Skär salladslöken tunt och ha på den över salladen, gör likadant med ananasen. Dela avokadon och skär tillslut köttet i tunna strimlor och lägg på salladen. Avsluta med att smula över fetaost och peppra lite!
Väldigt god sallad som enligt mig har lite av allt. Starkt från salladslöken och
köttet, salt från fetaosten, sött från ananasen
och krämigt ifrån avokadon!
Nästa gång ska jag prova att göra denna sallad med lövbiff, borde bli jättegott! Ni som tål frukt tycker jag absolut ska prova att ha det i sallader eller i matlagningen överhuvudtaget, bara ett litet tips sådär ;)

Ha en fin torsdag alla fina <3
Kram C

8 kommentarer:

Helena.B sa...

Ser jättegott ut :)
Kram

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mums... så gott det ser ut!
♥ Kram Erika ♥

Unknown sa...

Vad gott den här salladen låter! Måste absolut testas! :)
Ha en toppen dag!
Kramar till dig vännen! <3 <3 <3
//Lana

Unknown sa...

Ser ljuvligt ut och jag håller med om att lite frukt lr bär förhöjer en fin sallad :)
Kjaam <3<3<3<3<3<3

cosmoscatten sa...

Frukt är ju jättegott och man ska äta det man mår bra av. Biffen ser perfekt rosa ut! :) asiatisk biffsallad gillar jag också mycket :) kram

monkan sa...

Vad bra att det funkar med frukt för dig, det är skönt att hitta sin väg.
För mig är frukt på tok för sött, hehe, och jag är i princip aldrig sugen på det! Kan gilla en gnutta melon till sallad men kan lika gärna glömma det...är också lite tveksam till fruktosen. ;)
Men bär äter jag gärna om än inga mängder! (Jordgubbar och fetaost i sallad, de du!)
Många kramar/M

Sonja Kidron sa...

Oh, mums så gott C! :)
<3

Ha en underbar fredag!
Kram / S

Mitt liv som fru L sa...

Bruttan: Ellerhur, grymt gott med lite frukt i :) Kjaaaam <3<3<3

Cosmoscatten: Håller med, man ska äta det som man mår bra av! Nästa gång ska jag ha i lite chili och vitlök, kan nog bli gottigt! Kram <3

Monkan: Jag tror inte fruktosen är värre än mjölksockret i mejerier! Kram <3

Sonja: Detsamma önskar jag dig! Kram <3