fredag 19 juli 2013

Tacotorsk och nektarinsallad

För någon vecka sedan åt jag denna goda fiskrätt, med en riktigt somrig sallad till. Just nektariner är sommar för mig! Perfekta nektariner enligt mig ska vara mjuka, men skalet ska ändå vara lent och hårt. Å när man tar en tugga, ska nektarinen vara så saftig att man blir kladdig/blöt på både haka, händer och armar ;)
Pepprigt, sött, salt och crunch i en härlig kombo!

Nektarinsallad på Fru L vis

1 påse ruccola
2-3 nektariner, beroende på storlek
50 g fetaost
1/2 dl rostade cashew och hasselnötter
peppar

Börja med att rosta nötterna i en torr stekpanna, när nötterna fått lagom med färg låt de svalna. Lägg under tiden upp ruccola på ett fat, skiva nektarinerna och lägg på ruccolan. Smula över fetaosten och peppra lite. Grovhacka till sist nötterna och strö över salladen! Klart!
Knaprigt osttäcke med somrig sallad...Mums! 

Tacotorsk                                2 port

2 bitar torskrygg
30 g fetaost
2 msk majonäs
2 rågade tsk tacosås
1 msk färsk oregano
salt o peppar
mandelspån

Sätt ugnen på 175 g. Lägg över torsken i smord ugnsform, salta och peppra fisken lite. Blanda, fetaost, majonäs, tacosås, oregano, salt och peppar i en skål. Bred smeten över bägge torskbitarna och toppa med mandelspån. Tillaga i ugnen c:a 15 minuter. Denna smet går utmärkt att äta som en sås till fisk, kyckling eller kött! Supergod är den :)

Ha en superduper fin fredag och helg allihopa!
Kram C

10 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Nektariner är verkligen gott. Dock var det länge sedan jag åt en. :)

♥ Kram Erika ♥

Unknown sa...

Åh, så gott, både fisk och salladen! :)
Fisken måste jag testa nån gång! :)
Ha en toppen kväll!
Kramar till dig! <3 <3 <3 <3 <3 <3
//Lana

Unknown sa...

Vilken ljuvlig måltid!!
Nektariner är urgott och jag måste testa det i salladen en dag :)
Kjaaam <3<3<3<3<3<3

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Då tycker jag att du ska äta nektariner igen! Jättegott! <3<3<3

Lana: Gör det! Detsamma önskar jag dig, fina <3<3<3

Bruttan: Ja, den var jättegod och fräsch :) Ja, prova det! Att ha lite frukt i sallad är ju ett bra sätt att börja lite försiktigt med frukt. Man får ju inte sig så mycket på det viset! Kjaaaam <3<3<3

Kram till er ALLA <3<3<3<3<3
C

linluggen sa...

Jag gör exakt samma sallad men med vattenmelon istället. Men imorgon ska jag prova nektariner istället :-)

Mitt liv som fru L sa...

Linluggen: Vad kul att du vill prova! Jag ska prova med vattenmelon nästa gång :)

Kram C <3<3<3

cosmoscatten sa...

Men det låter ju fantastiskt gott!!! Måste testa nektarin i sallad och rosta nötter :) ha en fin dag. Kram

Helena.B sa...

Det verkar funka bra med Paleo för dig :)
Salladen såg väldigt smarrig ut!!
Ha en bra dag. Kram

Sara på Vardag.nu sa...

Torsken ser ju kanon ut med täcket, och nektarin i sallad är ju bara så himla gott. Synd att det är så kladdigt att äta nektariner - men det är värt det :)

Mitt liv som fru L sa...

Cosmoscatten: Ja, prova! Salladen var jättegod! Även gott att ha i vattenmelon istället för nektarin eller både och ;) Kram <3

Helena B: Japp, en blandning av Paleo och LCHF med mer grönt och frukt! Salladen var väldigt gooood :)
Kram <3

Sara på vardag.nu: Kul att du gillar! Jag brukar skära nektarinen i bitar oftast och äta med gaffel, mindre kladd då ;) Bara att skära runt kärnan, brukar bli 4 bitar!
Kram <3