fredag 28 juni 2013

Frunch

 Melamin tallriken är av märket Rice, lööööv it :)
Idag fick det bli en kombinerad frukost och lunch som första mål, alltså frunch! Det blev en enkel pytt med ett sunny side up ägg!

Till pytten hade jag:

köttbullar
zucchini
champinjoner
rödlök
majs
Lite hackande och stekande, kryddning bestående av salt, peppar och sockerfri grillkrydda så var pytten klar! 
Tro`t eller ej men det är första gången jag steker ägget sådär. Brukar alltid
vändsteka, men jag kände mig lite cool och tuff så jag ändrade min tidigare
vana! ;) Å det var ju så mycket godare, konstigt!
För lite extra fett tog jag fet och god creme fraiche samt färska örter, persilja och oregano! Måltiden var gjord på ett kick och åts nog upp minst lika snabbt ;)
Om jag inte kikar in mer idag, så önskar jag er alla en fin fredag och helg!

Kram C 

8 kommentarer:

Maria sa...

Olika slags pytt har jag ätit varje dag denna veckan. Har inte haft lust eller tid att stå i köket och har kylen full med olika grönsaker så finskurna stekta grönsaker, kyckling och smaksatt lite olika varje dag (pesto, fetaost, soltorkade tomater) har legat både på tallrik och jobbmatlåda.
Tröttar faktiskt inte på det!
=)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mumsigt! Perfekt att slå ihop frukost och lunch ibland.

♥ ♥ ♥ Kram Erika ♥ ♥ ♥

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Har också precis börja äta de stekta äggen ovända! :-) En fundering jag fick. Äter du tillräckligt med fett? Sen jag ökade mitt fettintag har mitt sug minskat och min mättnad ökat. Bara en tanke?

Mitt liv som fru L sa...

Angelica: Japp det får jag i mig! Stekte pytten i rätt mycket smör, men det syns ju inte! ;) Det är ju svårt veta hur mitt sug ser ut eftersom jag fortfarande äter socker. Skulle jag vara helt sockerfri och ha sug, jadå är det en annan femma!

Kram C <3

Mitt liv som fru L sa...

Maria: Pytt borde man göra oftare! Enkelt, gott och ett bra sätt att ta vara på rester!

Erika:Ja, visst är det! Måste bara säga att du är såå fin på den där bilden!

Kram C <3<3<3

Unknown sa...

Stekt ägg SER verkligen så gott ut, men nej det går bara inte ;)

Ha en fin helg
Kjaaaaam <3<3<3<3<3<3<3

Unknown sa...

Mums! Gott med sådan stekröra! Man kan blanda in allt efter smak! :)
Sunny side up har varit mitt favvo-sätt att äta ägg sedan jag var liten! :)
Ha en underbar helg vännen!
Kramar!
//Lana

monkan sa...

God frukost/lunch/brunch! Gillar oxå gula sidan upp! Ibland på helgerna kör jag med frukosten som lunch då äter jag bara två måltider den dagen.
Kram/M