måndag 3 juni 2013

Bilder från helgen

Kan man bli sötare? Alltså hon är såå liten, hennes lilla huvud får plats
i min handflata!
Grannen har skaffat sig en bedårande liten Dvärgpinscher, Mira heter hon! Hon gillar att stappla runt på sina darrande ben och bita mig i fingrarna med sina sylvassa tänder!
Fredagens sena middag fick bli smörstekt rödspätta, citron, gurka och ett smörigt broccolimos! Glömde tyvärr ta bild på moset...
På lördagen fixade jag till en liten ask med fint snöre/band runt! Sen fyllde jag asken med lite smått och gott :)
För 3 kartor betalade jag endast en hunka!
Vi stack iväg och köpte eko-ägg hos en bonde för...
...jag behövde göra en stor laddning med majjo! 
Mina älskade hjärtan, vad skulle jag göra utan er! <3
Ior och hans husse hjälptes åt att lirka fram en boll som hamnat under staketet!
Jag gjorde mina ugnsrostade tomater, det luktade ljuvligt...
Smarrigt va?!
Jag grillade hamburgare med massa ost, tillagade grönsakerna i ett folielåda på grillen och åt choronsås (beasås med smaksatt med tomatpure)
Ior försöker krafsa ut bollen som låg i husses ficka!
Under tiden jag grillade lekte Pingvinen och Ior med hans favoritboll...
Jag invigde mina nya armband från HM! Sommarfärger som passar till brunbrända armar!
Vi köpte den turkosa...
På söndagen vaknade jag förväntansfull och glad! Varade inte länge, tittade ut...regnet hängde i luften...Läste sen ICA-bladet och såg att grillen vi köpte förra veckan nu var nersatt i pris :( Bara 50 spänn, men ändå så retfullt! Händer alltid oss!
Snyggare Brutta finns inte ;)
Men så kom Bruttan hit och förgyllde min dag! Vi hade det sååå trevligt och pratade konstant i nästan 9 timmar :) Tack för att du kom hit du goa! <3
Kolla vad jag fick! Superduperfina nagellack! Kan inte bestämma vilket jag ska måla på först!
Bilden har jag lånat på Bruttans blogg :)
Jag bjöd på lax toppad med en röra på fetaost, majjo, mina ugnsrostade tomater, vitlök och timjan! En sallad till och tomatmajjo till! Grymt gott tyckte vi båda ;)
Efter att Bruttan åkt hem gjorde jag bla lite somriga armband i härliga färger! Det var min helg det!

Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar helg du har haft! Och så trevligt besök! har också läst om det hos Annica! Vi ska absolut träffas i augusti! :)
Laxen låter såååå gott! Och så dina ugnrostade tomater, oh, sååå smaskens! :)
ha en fin kväll vännen! <3 <3 <3
Kram
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Åhhh, grannens lille vovve var ju helt bedårande söt! :-)

Vad roligt att du och Annica hade trevligt. Läste om er träff även hos henne.

Kram ♥♥♥

Unknown sa...

Tack för att jag fick komma!!!
Hihi jag fastnade visst på bild ;)

Kjaaaaaam fina underbara du <3<3<3<3

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Ja, den har varit toppen på alla sätt och vis! Jättekul och härligt att träffa Annica! Längtar såå efter att få träffa dig!
Prova laxen, den magiskt god!

Erika: Ellerhur och såå liten! Jag vet inte hur många gånger jag och Pingvinen sa ååå ;)

Bruttan: Varsegod! Du får komma när du vill igen! Min dörr står alltid öppen för goa dig <3 Klart att en snygging ska vara med på bild ;) Kjaaaam <3

Kram till er alla <3<3<3
C