onsdag 29 maj 2013

Fina blommor och konstig jycke

I går på kvällspromenaden plockade jag smörblommor och hundkex!
Äppelblommorna snodde jag från grannens äppelträd...nåja grenen hängde
faktiskt över på VÅR tomt! 
I dag har verkligen regnet vräkt ner här där jag bor. Inte så kul, men välbehövligt, skönt också att slippa vattna alla planteringar. Vädret har resulterat i pulserande huvudvärk hela dagen, inget kul alls. Men det går väl över!
Tänk vad mycket fint som finns i vår natur! Älskar formen på själva blomman!
Synd bara att det luktar så starkt...
Alltså fy bubblan vad liljekonvaljer luktar starkt. Jag ställde ut dessa i vårt uterum, Pingvinen tål ju inte starka blomdofter. När jag kom ut i uterummet tidigare ikväll, jädrar vad det stank. Tror faktiskt jag får ställa de utomhus...Annars kan varken jag eller Pingvinen vara där tror jag! Men bra vackra är de!
Ior in action! Bollen i mun minsann ;)
Bilden är tagen i går...Vår hund är lite speciell kan man säga! I perioder har han en boll som är hans favvo, den släpper han aldrig. Vi försöker locka och kasta med andra bollar. Han jagar efter dom men släpper inte den han har i munnen. Och helst ska jag och Pingvinen jaga honom och försöka ta bollen ifrån honom, not så lätt kan jag säga! I går gjorde jag ett litet test, jag tog bort hans favvo boll. Mest för att se om han skulle märka det. I dag när jag släppte ut Ior i trädgården så började han ju givetvis leta efter den där bollen. När han inte hitta den visade han missnöje genom att pipa, titta surt på mig och sen demonstrativt lunka han in i huset. Haha, han är såå härlig! Det är inte bara vi människor som konstiga vanor!

I morgon får Ni veta 10 nya saker om mig!
Kram C

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, de här blommorna liktar verkligen starkt! :( Fast fin är de!
Hi, hi, vilken härlig och sött han är, lilla vovven!
Ha en fin dag!
kramar till dig vännen! <3
//Lana

cosmoscatten sa...

Oj har såna blommor kommit redan??? Sånt märker man inte i stan. Jag har bara sett maskrosor ;) jättefina! Kram

Mitt liv som fru L sa...

Cosmoscatten: Japp, ni stadsfolk ser väl inget sånt ;)

Kram C <3