torsdag 9 maj 2013

10 saker Ni inte visste om mig

1) Jag gillar inte trånga utrymmen. Har på senare år utvecklat en form av fobi mot det.

2) Jag kryddar alltid maten med svartpeppar, jag gillar inte vitpeppar-smaken.

3) Julen är något som jag skulle kunna tänka mig att hoppa över. Det innebär bara stress, dåligt samvete och tjuriga miner...

4) Jag har aldrig varit på Gotland, men vill åka dit...främst för att plocka sten och snäckor ;)

5) Jag gillar att se på längdskidor, skidskytte och ishockey. All annan sport intresserar mig inte.

6) Mina favvo-örter är: Timjan, dragon, basilika och oregano. 

7) Jag säger "jag älskar dig" till min Pingvin flera ggr/dag. Vissa anser att det är att missbruka orden, men det tycker inte jag.

8) Jag tycker inte om att plocka ur diskmaskinen, men att plocka i går bra!

9) Jag ligger alltid och sover på sidan.

10) Jag skulle nog aldrig kunna sluta äta kött.

Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mycket jag känner igen mig i MEN jag borde "missbruka" "jag älskar dej" mycket mer.....

Kjaaaaaam underbara vän <3<3<3<3<3

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jag använder "jag älskar dig" väldigt ofta. Sonen bara suckar ibland... "ja, jag vet mamma"... men så kommer han och kramar mig och säger samma sak tillbaka. Då smälter jag!

Plocka ur diskmaskinen eller diskstället. Eller plocka bort den rena tvätten från tvättstället.... SÅÅÅÅÅÅÅ TRÅKIGT! :-)

Själv sover jag ganska ofta på mage. Kanske inte så konstigt att jag har ont i nacken konstant!

Gillar dina listor. Måste nog göra en till hos mig själv snart. :-)

♥♥♥

cosmoscatten sa...

Gotland och Visby är jättefint och häftigt, dit får du åka nån gång :)

Jag har också ganska stark fobi för trånga utrymmen, cellskräck. Jag har därför jättesvårt för att flyga, åka hiss eller vara i en folkmassa eller tunnelbana, buss etc. Jag har gått i kbt terapi för det men det är ändå svårt att handskas med. Min antidepressiva medicin hjälper faktiskt en aning och jag är inte gärna utan den. Så jag förstår hur du känner på den punkten. Kram

Mitt liv som fru L sa...

Bruttan: Gör det :) Kjaaam <3

Erika: Du verkar ha uppfostrat en underbar son! Barn kan aldrig höra "jag älskar dig" för många gånger! JAAA, gör lista du med! Vill veta mer om dig :) Kram <3

Cosmoscatten: Vill så gärna åka dit, synd bara att det är så dyrt...med färja å allt...Men nångång SKA jag dig :) Det där med cellskräcken är nog inte lika allvarligt för mig som för dig. Håller jag mig bara lugn och talar lugnt till mig själv går det bra. Men man vet ju aldrig hur det skulle kännas om tex hissen stannade osv... Kram <3