tisdag 30 april 2013

Lyxmiddag

Kan det bli godare?! Älskar skaldjur :)
I lördags blev jag så sugen på skaldjur, så vi drog ner till Ica och köpte både hummer och havskräftor! Värsta lyxmåltiden med alla möjliga tillbehör. Efteråt gjorde jag självklart fond på skalen, så nu ligger det några burkar i frysen...redo för att tas fram när det ska göras såser och soppor :)
Jag köpte även två sorters aioli, den vanliga samt en med lime och chili. Båda
smakade himmelskt!
Jag tog även fram lite räkor, när jag ändå skulle göra fond. Hummern och havskräftorna skalade jag innan måltiden, herreminjee vad det var jobbigt att skala hummern...Mina naglar höll på att gå av. Pingvinen fick rycka in och hjälpa till! Pingvinen som inte direkt är någon gourmand ville ha stekt chorizo och potatissallad, fast först ville han bara ha bakad potatis och smör...karlar ;) På ett sätt är det tråkigt att Pingvinen inte gillar skaldjur, men samtidigt får jag ha allt det där goda gör mig själv, hehe ;)
Avokadoröra, kokt ägg, gurka och tomat!
Jag gjorde en avokadoröra med: Avokado, vitlökspulver, majjo salt och peppar. Räkor och denna röra är galet gott ihop! Hela måltiden var så himla god och det bästa av allt var att den räckte till söndagens middag också! Happy me :)

Ha en underbar Valborg!
Kram C

10 kommentarer:

cosmoscatten sa...

Ja jag säger då det, finner inga ord. Men du är värd all lyx i världen och det såg verkligen såååååå smarrigt ut! Stackars pingvinen som går miste om denna gourmetmiddag. Ha en fin Valborg nu. Kram

ann sa...

Hvor ser det lækkert ud.. nam nam

Kram /
schousnigel.se

Sandra - Fru Bogren sa...

Åhh, vad gott det ser ut! Jag ääälskar skaldjur! :-) Ha en bra dag! //Sandra

maria sa...

Härligt att du bloggar igen :)
Jadu, jag undrar om våra karlar är släkt? Har en som varken äter fisk eller skaldjur. Visst är det tråkigt men som du säger; desto mer till en själv!
Om vi kommer upp i sommar och hälsar på så får väl du och jag ha en skaldjursplatå och så skickar vi grabbarna till grillen eller nåt :)
Det vore så roligt att komma upp till er men, måste kolla hur schemat ser ut efter dop och bröllop!
Ha en fortsatt skön vecka!
Många kramar

Mitt liv som fru L sa...

Maria: Låter som en bra idè med skaldjursplatå! :)
Jag hoppas verkligen att ni kommer upp i sommar, annars får vi ses till hösten!

Kraaam C <3<3<3

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Åh shit vad gott!! Jag äter alldeles för lite skaldjur :-)

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Åh shit vad gott!! Jag äter alldeles för lite skaldjur :-)

Mitt liv som fru L sa...

Angelica: Ja, det var verkligen asgott! Jag kanske ska ha som tradition att äta skaldjur varje lördag!

Kram C <3

monkan sa...

Ååå, lite avis igen, för jag tål inte hummer! Men det är så gott! Men jag kräks efter jag ätit hummer el krabba...tog ett tag innan jag förstod varför; hade en period när vi åt det en del. Å jag blev sjuk varje gång!
Snyft, din man har ingen aning om vad han går miste om!!! Korv? Jiiz...

Kramar /M

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Jag tyckte faktiskt inte hummer var såå gott, havskräftor och räkor är MYCKET godare! Men gratinerad hummer, som jag åt i Thailand, den var himmelsk! Min svärmor blir också alltid magsjuk när hon äter krabba, så hon tål nog inte det heller.
Ja, korv framför skaldjur...karln är inte normal. Men som sagt: Mer till mig :)

Kram C <3