måndag 11 mars 2013

Fetaostpannkaka

Mums!
Den här rätten kom jag på häromdagen, jag free-stylade helt enkelt! Och resultatet blev så bra om jag får säga det själv...Å det får jag ju, hehe ;)

Fetaostpannkaka                          1 port

1/2 paket fetaost (på get/fårmjölk)
1 ägg
1 msk mandelmjöl
peppar 
oregano
ghee

Mixa allt till en slät smet. Smält ghee och stek som en pannkaka eller flera små plättar. Stek ungefär 2 minut/sida. Ytan ska bli krispig! Jag serverade min fetaostpannkaka med 1/2 avokado och cocktailtomater. Sjukt gott, mättande och mejerifritt! Detta kanske rentav kan bli en frukostfavvo, eller favvo till vilken måltid som helst! ;)
Prova!

Kram C

9 kommentarer:

cosmoscatten sa...

Väldigt kreativt må jag säga :) det låter ju inte alls fel :) kram

Unknown sa...

Mums vad gott! Det här ska jag testa i helgen! Kanon bra recept!
Sparas direkt! Tack tack! :)
Ha en underbar dag vännen!
Kramar! <3 <3 <3
//Lana

Anna i Alperna sa...

Halvsmält fetaost är ju så gott och det här receptet lät ju väldigt enkelt - super!
Ha en skön dag!
Kram <3

Sonja sa...

Men MUMS så gott!!
:)

Ha en riktigt underbar tisdag!
Kram
Sonja

monkan sa...

DEN lät supergod!!!
Kram /M

Maria sa...

Åhh så gott!! Låter gott med feta i! Saknar lite ost nu, särskilt getost. Men på fredag är mina 30 dagar över, blir kanske något sådan att festa på i helgen!?

Unknown sa...

mmmm detta vill jag ha NU!!!
Attans att jag måste dra till jobbet nu ;)
Kjaaaam <3

Maria sa...

En stor KRAM till dig ..
Hoppas det löser sig, har saknat dina inlägg!!
Kram <3

Mitt liv som fru L sa...

Maria: TACK! :) Det hoppas jag också!
KRAM C <3<3<3