tisdag 19 februari 2013

Lax med topping

Söndagens middag blev en riktigt fullträff, blir glad när det händer! Vi har inte ätit lax på väldigt lääänge, så det var på tiden! Hela måltiden är mejerifri.
Lax med topping             2 port

2 bitar lax
30 g fetaost
2 msk majonäs
2 soltorkade tomater i olja
1 msk färsk timjan
salt o peppar

Sätt ugnen på 200g. Smula ner fetaosten i en skål, i med majonäsen. Hacka timjan och soltorkade tomater, blanda allt och krydda med svartpeppar. 
Såhär ska smeten se ut...
Smörj en form lägg i laxen, salta och peppra. Kleta på toppingen och grädda i ugnen i 15-20 minuter.
Redo för ugnen!
Till hade jag broccoli-mos smaksatt med endast smör, citronsaft, salt och peppar. Citronsaften gjorde moset ännu godare, det kommer jag göra igen vill jag lova! Hade även smörkokta sockerärtor och några cocktailtomater, mest för att de börjat sjunga på sista versen!
A close up...Krispig och goood topping! 
Detta kommer jag definitivt äta igen, mååånga gånger! Hoppas Ni provar! 

Ha en fin dag!
Kram C



10 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, oj, oj, vilken maträtt! Sparas direkt! Så himla gott det låter! Helt i min smak!
Ha en toppen dag vännen!
kramar! <3 <3 <3
//Lana

tojis sa...

Mmm, låter som en smakkombo för mig, tack för tipset! :-)

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Jag hoppas du provar, du kommer inte bli besviken! Kraaam fina du <3

Tojis: Vassego!

Kram C <3

ann sa...

Uhm hvor ser det godt ud.

Prøv at kigge på denne opskrift:
http://www.schousnigel.se/omelet-med-tunsalat-og-bacon-lchf/

Det var som at komme til himmerige :D

Mitt liv som fru L sa...

Ann: Tack, det var jättegott! Ha precis kollat din blogg :)

Kram C

Anna i Alperna sa...

Åh, vilken smarrig topping! Köpte torskfilé idag, så det funkar nog också bra med din topping:)
Ha en skön kväll!
Kram:)

Mitt liv som fru L sa...

Anna: Ja, den passar till torsk med och även rödspätta har jag gjort toppingen till :)

Kram C

cosmoscatten sa...

Åh vilken måltid! Den måste jag testa! Har laxfilé i frysen till nästa vecka :) citron i broccolimoset har jag aldrig testat. Sparar direkt :) kram

monkan sa...

Mumsmums! Fetaost till lax, mumsmums igen!
Kram /M

Unknown sa...

Snygg uppdelning på tallriken :)
Lax står på menyn här idag oxå! men fetaost går bort.....måste verkligen testa helt utan ost!
Kjaaam <3