onsdag 6 februari 2013

Bästa resan någonsin

Utsikten från vår favvo-restaurang Chong faa. Gudomligt god mat och bra service! Sen att restaurangen hade en söt hund som sprang runt, gjorde inte besöken sämre. Restaurangen hade även en liten pojke som charmade gästerna med att sätta sig ner och prata vid borden, åka runt på sin eldrivna moppe eller gå med rumpan bar och dra i snoppen! Haha, så jävla söt unge!
Detta var en av de många goda maträtterna jag åt...En tunt panerad kycklingfilè toppad med citronsås och sesamfrön på en bädd av friterad grönkål...såsjuktjävlagott! :)
Stenar på hög...
Får det lov att vara ett gristryne någon? ;) Den lokala marknaden besökte vi flera gånger, mycket konstigt fick vi se där...
Söt vovve som grävt sig en liten grop i skuggan under ett bord...
Majs på marknaden, har aldrig sett såndär beige och lila majskolv förr...
Det är väldigt billigt i Thailand...Allt detta kostade: 230 kr. Och då gick det inte ens att pruta på kryddorna som kostade 10 kr/styck. Billigt som sagt!
Tanken slog mig när vi gick runt där på marknaden...Thailändarna är väldigt fattiga men ändå kan de få tag i bättre mat än oss. Grönsaker från små familjegårdar, fisk från lokala fiskare och kött från familjer som har som försörjning att föda upp djur, låta de få bra mat och beta i naturen. Och sen slakta för att sälja på marknaden. Skulle jag bo här skulle jag gå helt bananas och shoppa järnet bland all denna mat...
Stekt ris med räkor från restaurangen The beach som även den blev en favorit!
Kan inte bli annat med den här utsikten när man äter...Lovely <3
Även denna restaurang hade söta djur...ubersöta kattungar (4 månader) Jag var i katthimlen, som jag saknar vår katt S...De busade hela tiden och smånaffsade på gästernas tår ;)
Kyckling med röd curry och peppar som Pingvinen åt!
Nästintill helt öde stränder...vi gillade det skarpt. Kommer nog inte sätta vår fot på Phuket igen...Vi älskade lugnet i Khao lak...helt underbart!
Mer streetfood, kyckling & grönsaksspätt för 5 kr. Jättegott :) Men vi blev varse att det gröna inte var grön paprika utan chili, haha :)
Fin solnedgång...Jag skrev ju att detta var den bästa resan någonsin...detta är anledningen....
...till den vackra solnedgången ovan gick M ner på knä och friade till mig IGEN med NYA ringar. Jag var helt oförberedd som Ni kan förstå. Såhär sa han:
- Fjärten (ja, min man kallar mig för det) Jag älskar dig, jag älskar att just DU är min fru. Jag undrar att du vill fortsätta vara min fru...M kunde knappt hålla tillbaka tårarna och jag bölade som en gris...mellan tårarna lyckades jag klämma fram ett JA.
Fick även denna ring, Pingvinen vet ju att jag älskar stjärnor...Alla ringarna är i silver, Love it <3
Strandblomma...så fina!

Jag hoppas att Ni gillar dessa inlägg om resan med mycket bilder. Ett par till inlägg om resan blire oavsett vad Ni tycker ;) Jag tog nästan 230 bilder, så det är en hel del kvar som jag vill visa er! 

Kram C

13 kommentarer:

Unknown sa...

Åh nu sitter jag här o bölar!
Så fint ni har haft det!!
Håll hårt i din pingvin han verkar helt underbar :)
Kjaaam <3

Luiza sa...

Haha, ja, du vet ju redan vad jag tycker!!!
Så himla, himla romantsikt av han att göra så!!! Blir avis på den romantiken!
Underbart är ordet.

Och ringarna....alltså , det är en annan historia ....såjäääävlafina!

Publicera på...jag drömmer mig bort, bokstavligt talat. Och längtar enormt till vi kan åka igen , en vacker dag och kanske blir det då Khao Lak =). Har ju redan sett Phuket och Krabi. Fint på olika sätt =).

Massa kramar

Anna i Alperna sa...

Vad härligt och GRATTIS!

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Men gud vad roligt!! Grattis!! :-) Vilken romantiker till man du har!! :-)
Och jag gillar att titta på bilderna!

Anonym sa...

Jag får också en klump i halsen när jag läste. Så fint!
Va roligt att se att ni haft en underbar resa! Det är du värd!
H: Lotta W

cosmoscatten sa...

Grattis!!! Gud vad romantisk din kille är! Och vilka underbara bilder! Kram!

vårt efterlängtade mirakel sa...

Åh vilka UNDERBARA bilder.... och det nya löftet till varandra får mig riktigt rörd, så otroligt romantiskt av din pingvin ;)

Ni verkar haft det så underbart och jag ser fram emot fler bilder och uppdateringar... det får mig att drömma, och så småningom blir det nog vår tur oxå..... ;)

Kram

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Åh, vad romantiskt att din man friade igen. :-)
Det ser ut som ni haft en underbar resa... skulle så gärna vilja åka jag också. :-)

Unknown sa...

Vad underbart och romantiskt! :)
Vilka fantastiska bilder! Längtar själv nu tillbaka! :)
Kramar! <3 <3 <3

monkan sa...

Åååå, underbart! Å en friare! Grattis till sådan make! Härliga bilder oxå. Vill oxå ha semester. Nu.
Ska passa på tacka för alla trevliga kommentarer du lämnat, Made my dag som varit j-igt sur. Tack! Behövde det.
Kramar /M

maria sa...

Så underbara bilder, mera mera!!
Och vilken man du har, lika underbart det :)
Gott att hitta ställen som man vill återvända till, kan tänka mig att ni längtar till nästa resa redan nu!!
Många kramar

Maria sa...

Så fint .. blir rörd av din berättelse!! Underbart!! Och så fina ringar!!
Kan nästan känna doften av allt när jag ser bilderna!! Jag blev också så glatt överraskad av Kao Lak. Det var lugnt där nu med då!? För i november var det nästan folktomt..
Blir SÅ hungrig när jag ser dina matbilder!! Tur det snart är lunch ..
Kram :)

Mitt liv som fru L sa...

Maria: Ja, det var väldigt lugnt...men jag jämför ju med Phuket också ;) Jag längtar tillbaka och är nästan lite deppig över att det kommer dröja...Ja, det är tur att det snart är lunch! :)

Till er andra: Tack för era kommentarer!

Love C <3<3<3