lördag 20 oktober 2012

Två rätter för en

Förra helgen när Pingvinen åkte till Luleå så passade jag på att äta en riktigt god två rätters middag! Jag menar varför ska man spara på lyxen när man är själv? Det var faktiskt riktigt mysigt att sitta själv i köket med massa tända ljus och njuta av en god middag!
En super enkel förrätt: Mozzarella, ugnsrostade tomater och basilika! Fräscht
och gott :)
Den ugnsrostade tomaterna är en ny favorit hos mig, denna gång kryddade jag med färsk basilika istället för timjan. Blev lika gott det! 
Till varmrätt blev det oxfilè med mitt dragon & honungs smör, hemslagen bea och sallad på rucolla, paprika och smörstekta champinjoner! Mmm så gott var det :) 
Pingvinen ska åka till Luleå på söndag, så då blir jag själv igen...Inte så kul, jag kommer sakna honom så att det nästan gör ont. Ibland tänker jag på att vi faktiskt varit ett par i över 10 år, och jag är nästan mer kär i karln nu än när vi precis träffats...Magiskt är det <3

Nu ska jag krypa ner hos mina älskade grabbar <3

Hoppas Ni alla får en fin lördag!

Kram C

7 kommentarer:

Unknown sa...

Otroligt god mat! Ugnstekta tomater måste jag absolut prova nångång! Och som vanligt snygga tallrikar!:)
Visst är det magiskt med kärlek, jag kan instämma, är också mer kär i min älskade make nu, och vi har varit gifta i snart 21 år! :)
Ha en fin lördag vännen!
Förresten, ni kanske ska skaffa er en till vovve, en liten York? ;):)
Många kramar! <3

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Ååå jisses har ni varit gifta så länge, där ligger vi allt i lä ;)
Det får bli en hund när Ior inte finns mer, kanske en York :) Två orkar vi nog inte med...

Ha en fin lördag du med!
Kram C <3<3<3

monkan sa...

Såg jättegott ut! Jag gillar oxå dina tallrikar, är det Mateus?
Och nu ska jag vara värst...nästa sommar är det 30 år sedan jag och min man träffades! Det ska vi fira i Grekland!
:-)
Kram/M

Sonja Kidron sa...

HELT rätt inställning till livet! Varför ska man få njuta bara i sällskap med någon annan?
Din middag ser förresten helt gudomlig ut! :)

Ha en underbar söndagskväll och en kalasfin start på den kommande veckan! :)
Kram Sonja

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Japp det är Mateus porslin! Du ska då alltid vara värst ;) 30 år, WOW! Ni gör helt rätt att fira i Grekland, det är ett underbart land!

Sonja: Ellerhur, så tänker jag med! Tack, det var så gott :)

Kram till er båda!

Unknown sa...

Vilken härlig meny du njutit av :)
Jag brukar fastna i omeletterna när jag är själv hemma, tycker det är sådär att bara laga till mig själv :(
Hu va jobbigt att va själv så mkt :( jobbigt värre när det inte är självvalt....
Kram <3

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Men omelett är ju jättegott ju! Inge fel att äta det när man är själv!
Tidigare har jag också tyckt det varit tråkigt att laga till sig själv, men tack vare bloggen så har jag blivit bättre på det :)

Det är inge kul att vara själv så mycket, men eftersom det går dåligt på makens jobb så får han ta det som finns. Förhoppningsvis ska jag med på nästa vända norrut!

Kram fina du <3