måndag 22 oktober 2012

Smoothie å lite annat

Jag hittade detta receptet hos Lana för ett tag sedan och tänkte att jag skulle prova. Jag la till kokosfett, solros och pumpafrön och bytte ut hallonen mot blåbär. För hallon hade jag inte hemma, tyvärr.
I vanliga fall köper jag alltid Kung Markattas kokosmjölk men den var
slut i affären :(
Smoothie                1-2 port

1 burk kokosmjölk, kylskåpskall
2 dl blåbär
1 msk kokosfett
1/2 tsk vaniljpulver
saften från 1/2 lime
solros och pumpafrön

Mixa allt till en slät smet i någon minut. Häll upp i glas och toppa med solros och pumpafrön.
Ser ut som en riktig sommardrink om man tänker bort fröna ;)
Jag har just nu fått dille på att torka tomater i ugn...
Cocktailtomater med olivolja, salt, peppar och hackad basilika...
In i ugnen på 100 g i 4 timmar låt sen stå över natten. De blir inte torra utan härligt klistriga och kladdiga i konsistensen. De är supergoda till mozzarella, fetaost, och chevreost. Även på en skiva brie är galet gott!
Vår prins med hans älskade bollar <3

Kram C






1 kommentar:

Unknown sa...

Oh, dina tomater måste jag bara göra nångång! :)
Kul att du gjorde smoothie! Ska också prova med avokado nästa gång!
Ha en fin tisdag!
Kram kram
//Lana