tisdag 16 oktober 2012

Blogglängtan

De senaste dagarna när jag varit själv hemma har jag fokuserat på två saker. Gå med I och äta bra mat, vilket jag har gjort. Jag har också kommit underfund med att jag fått lite blogglängtan, det är svårt att hålla sig ifrån bloggandet helt enkelt! Bloggen är som en sorts terapi för mig, även om jag ibland kan känna det som ett tvång. Jag var inte borta så länge den här gången med andra ord ;)
Stekt torsk med zuccini och kantarell topping och lite parmesan. Blomkålsmos
smaksatt med smör, smetana, basilika och vitlök...Lät inte helt fel va?
Igår provade jag att göra pizza ala LCHF för första gången. Hmm, vad ska jag säga...Toppingen var god i allafall ;) Jag kan inte riktigt med bottnar som är i samma konsistens som en disktrasa, då får det va! Nästa gång jag gör pizza kör jag bara med topping. Men jag ska ge er receptet, för ni kanske inte är lika kräsna som mig vad gäller knaprighet och konsistenser ;)

TACK! För alla kommentarer jag fått de senaste dagarna. Ni är guldvärda <3

Kram C

7 kommentarer:

Sonja Kidron sa...

Tänk vad bra mat kan göra! :)
Härligt att höra att du känner di lite mer uppåt!
Heja!
<3
Kram
Sonja

Unknown sa...

Vad kul att du är tillbaka och vad roligt att du "klarat" att vara ensam och äta bra mat! Så himla glad för din skull! :)
Många kramar!
//Lana

monkan sa...

Bra där! Tror också att det hjälper lite skriva av sig!
Vilken pizzabotten gjorde du, jag gillar den med osten, kanske var det den du gjorde, jag vet att alla inte gillar den..!
Kram/M

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Jag har tyvärr inte bara ätit bra saker, men en stor del av min kost är bra mat! Jag får vara glad för det lilla :) Love <3

Monkan: Ja, det hjälper att skriva av sig! Jag använde receptet från bloggen 56kilo.se

Sonja: Tack för hejaropen det behövs!

KRAM <3
C

Unknown sa...

Ser fantastiskt gott ut!!
det där med pizzabotten är verkligen svårt ;) går ju liksom inte att få det som en mjölvariant.....tur att det faktiskt är det som är uppepå som är godast;)

Anonym sa...

Vad roligt att du är tillbaka!
Jag tycker om att läsa dina inlägg, fast jag är dålig på att kommentera,speciellt när jag har svårt att hålla mig till den rätta kosten.
Roligt att läsa att du kommit igång med maten, du inspirerar!

Kram!
Lotta W

Mitt liv som fru L sa...

Lotta W: Jag blir så glad när du skriver att jag inspirerar och att du gillar att läsa mina inlägg!

Kommentera när du känner för det, det är inget tvång! Jag håller mig inte fullt ut till den rätta kosten heller, så du är inte ensam om det!

Kram C