tisdag 11 september 2012

När röda hund har checkat in...

...Ja så ser det ut för mig just nu. Röda hund (sjukdomen) har slagit sig till ro ordentligt i mitt liv. Röda hund tar stor plats, den vräker ut sig i min soffa och puttar ner mig på golvet. Den sitter på min axel och gläfser ord som jag inte vill höra men som jag inte kan låta bli att ta åt mig av. 
Röda hund klänger sig fast vid mig som en igel, suger livet ur mig. Röda hund är krävande, elak och  kontrollerade. Röda hund är missunsam, girig och svekfull. Röda hund har flyttat in, han/hon har slagit sig till ro på min övervåning. 

Röda hund vill att jag inte ska äta.
Röda hund vill att jag ska äta, speciellt det jag inte ska.
Röda hund vill att jag handlar hem det jag inte ska.
Röda hund vet att jag inte kan stå emot frestelser.
Röda hund vill inte att jag duschar eller tar hand om mitt yttre.
Röda hund tycker inte att jag ska sova.
Röda hund tycker att jag ska sova.
Röda hund säger att jag inte förtjänar att umgås med andra.
Röda hund ser till att jag får ångest och dåligt samvete om jag gör det.
Röda hund säger att jag inte ska ringa någon.
Röda hund säger att jag inte ska svara om det ringer. 
Röda hund säger att jag inte orkar gå med I.
Röda hund säger att ingen vill umgås med mig.
Röda hund säger att jag är korkad som tror att jag kan ta körkort.
Röda hund vet vad som gör mig ledsen.
Röda hund tycker att jag är värdelös.
Röda hund tycker inte att jag ska lyssna på någon annan.


Kram C

15 kommentarer:

Unknown sa...

Önskar att jag kunde jaga bort denna hemska hund från dej för evigt!!
Kram <3

vårt efterlängtade mirakel sa...

Ska jag komma och skrämma bort honom?? Du förtjänar nåt bättre!! Kram

Sonja Kidron sa...

Den här Röda Hund är då alls ingen som ska ha NÅGONTING att göra med dig och ditt liv! Du är alldeles för bra för att ha något gläfsande rödmonster i bakhasorna!
kram
<3

Sonja Kidron sa...

Du ÄR bra, glöm aldrig det!
<3

Mitt liv som fru L sa...

Sonja Kidron: TACK fina du! <3

Kram C

Unknown sa...

Den här röda hunden besöker mig också då och då...
Vet du vad du kan göra en gång... sätt dig och skriv ner allt som är bra hos dig ,som du är bra på, bra saker och människor som är omkring dig, bra händelser i ditt liv den närmaste tiden... och om du har svårt att komma igång med det, be din man/sambo att hjälpa dig! :)
Och vet du, det där med körkort... det finns jättemånga människor som inte har det...
Jag själv tog mitt körkort när jag var 32 (!) år gammal! :)
Skriv mer om dina känslor och tankar! Vi hjälper dig jaga bort den hemska hunden! :)
Många styrkekramar till vännen! <3
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Jag skriver väldigt mycket, bla tacksamhetslistor. Varje dag skriver jag saker som jag är bra på och saker som jag gjort bra! Det borde alla göra! :)

Japp, jag fortsätter att skriva om mina känslor och tankar! Skönt att se att jag inte är ensam om att få besök av den röda hunden!

Massa KRAMAR tillbaka till dig, finaste!

C <3<3<3

Tack så mycket till er andra också, era ord betyder mer än jag kan förklara!

Kram C <3<3<3

monkan sa...

Röda hundar av alla de slag är minsann inte roliga. Tänk att det är så svårt att sparka ut de!!!
Men sparka på, till sist får den smita iväg med svansen mellan benen och du vinner!
/M

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Haha, ja ellerhur! Jag försöker mota ut byrackan varje dag....men lik förbannat kommer den tillbaka. Jag tycker lixsom att det räcker med en hund här hemma ;)

Kram C

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Många kramar!

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Tack! många kramar tillbaka till dig <3

C

Elsa sa...

Vill bara säga tack för din fina och ärliga blogg. Inspirerande och stärkande. Fortsätt kämpa tjejen!

Kram Elsa

Mitt liv som fru L sa...

Elsa: Välkommen hit till min blogg! Tusen tack för dina komplimanger om mig och min blogg. Jag lovar, jag ska fortsätta kämpa! Och jag kommer definitivt följa din blogg :)

Kram C <3

Anonym sa...

Hej!
Det bästa tips jag kan ge är att skaffa en helabstinent matplan:)
Tänkte tipsa om att mycket du äter - nötter, mjölkprodukter, kakao, etc - kan trigga och jag blev först abstinent när tog bort dessa.
Säger detta om du inte är medveten om det från innan, ha det bäst!

Mitt liv som fru L sa...

Anonym: Tack för ditt råd, men jag triggar varken på nötter eller mjölkprodukter...så jag ser ingen anledning att utesluta det. Sen om du läser fler inlägg så äter jag sällan mjölkprodukter, och med sällan menar jag från att ätit det 3mål/dag till kanske 3-4 på en hel vecka...så är det inte mycket!

Kram C