torsdag 27 september 2012

Matsedel

Idag mådde jag lite bättre och kände mig framför allt piggare. Så när Pingvinen kom hem drog vi i väg tills skogs, för att leta svamp. På en timma fyllde vi 1 plastkasse full med trattisar och några nävar vanliga gula, och då lämnade vi ändå massor som var för smått! Svärmor fick hälften, gissa om hon blev glad. Det blev ett par påsar att lägga i frysen....Mmm mycket gott ska jag laga på den där svampen! 

Jag har länge tänkt göra en veckomatsedel mest för att på så sätt rensa ur frysen lite grann. Och komma till skott med att prova lite recept från andra bloggisar...
Pingvinen är ledig från och med i morgon och en vecka framåt, ska bli sååå skönt! Någon dag nästa vecka ska vi till huvudstaden och shoppa. Wihoooo :)

Veckomatsedel

* Köttfärs & vitkålsfräs 
* Lax med majonäs & dilltäcke, stekt zuccini och blomkål
* Torsk med parmesantäcke, skirat smör och kokta ärtor
* Chicken nuggets, avokadoröra, grönsaker och salsa
* Oxfilè med beasås och rostade grönsaker

Vilken dag vi äter vad är inte bestämt ännu, och jag lovar inte hundra att det är detta som kommer ätas nästa vecka. Eftersom vi har semester, vet man aldrig vad vi drar i väg på... 
Men jag lovar att göra mitt bästa! Det är faktiskt kul att sitta och knåpa ihop en lista, fnula hit och dit och sen ha det klart, inte behöva fundera på vad vi ska äta, utan det är bestämt. 
Ska bli kul att se om jag kommer följa detta, spännande ;)


Jag önskar er en underbar fredag och helg!

Kram C





6 kommentarer:

monkan sa...

Skönt med lite ledigt!
Jag är jättebra på att göra matlistor - och lika bra på att inte följa de, hehe...
Ha det bra!
Kram /M

Unknown sa...

Mycket god mat ska ni äta!
kanonbra med planering och matlistor, speciellt för oss, sockerberoende! :)
Jag älskar att sitta och planera maten till kommande veckor, nästa som är hobby för mig!
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Sonja Kidron sa...

Oh, så mycket gott! Och vad härligt med svamp...!
Jag är ledig idag, så nu blir det en vända ut till svampskogen. Jag har längtat alldeles för länge!!!!! :)

Ha en underbar dag!
kram
Sonja

Sonja Kidron sa...

Har precis suttit och kikat igenom lite av dina äldre recept, Vad du har mycket fina, goda, härliga saker på din blogg Katharina!! :) Mums!

Jag kom mig förresten ut i svampskogen jag med idag, heeelt underbart och visst hittade jag svamp jag också! :)

Ha en riktigt toppenkväll!
Kram Sonja

maria sa...

Så härligt med så mycket svamp! Här finns en del också men inte såna mängder som ni har :-)
Va skönt med lite ledigt ihop, lite vardagslyx!
Ha en skön helg och kommande vecka!

Många kramat

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Det där känns igen ;) Skönt att jag inte är ensam!

Lana: Visst är det kul att göra matlistor, vi nördar gillar visst det ;)

Sonja: TACK! Vad snäll du, bara att du provar allt smarrigt jag gjort i matväg ;) Kul, att du hittade svamp! Vi var iväg idag med, hittade en hel del!

Maria: JA, visst är det härligt med svamp! Det ska bli så skönt att ha lite ledigt ihop!


Kram till er ALLA! <3
C