onsdag 29 augusti 2012

Pestosmör



 Pestosmör            3-4 port

100g mjukt smör
2-3 msk pesto (jag använde min hemmagjorda)

Mosa smöret med en gaffel och blanda ner peston (eller kör allt i matberedaren). Klicka ut på plastfolie och rulla ihop till en korv och snör åt ordentligt. Lägg in den i  kylen eller i frysen. Perfekt till kött, fisk och fågel! Jättegott är detta smör!

Uppdatering: I är helt frisk nu, tackålov! Vi behövde inte åka till veterinären, men vi ringde dit och rådfrågade dem hur vi skulle göra. I har fått äta ris i mycket små mängder flera ggr/dag sedan i måndags. I morgon ska han få sin vanliga ranson av rå färs och foder. Jag hoppas det går bra! Tack för era kommentarer, Ni är så fina allihopa!
Annars så har Pingvinen någon form av ryggskott....är det inte det ena så är de det andra...Han är just nu och får ryggmassage, hoppas det hjälper. Pga makens ryggonda fick vi ställa in övernattningen i huvudstaden på vår årsdag...Inte så kul men jag såg på SMHI att det ska komma MASSOR av regn på fredag där. Så det kanske inte blir helt fel att vara hemma ändå. 

" Never let the things you want make you forget the things you have "

Kram C


7 kommentarer:

Unknown sa...

Har helt glömt av kryddsmören som bara är så goda ju!!
Hur kan detta ha hänt eg??
Jaja kul med lite "nytt" nu då ;)
Hoppas ryggontet går över snabbt och ni får än härlig årsdag vart ni än är!
Kram Annica

Unknown sa...

Oh, vad gott med kryddsmör! :)
Härligt att det inte var något allvarligt med vovven! Sja berätta det för Dasha! ;)
Och ni hinner ju åka och fira er i huvudstaden nån annan gång! :)
Ha en toppen dag!
Kram
//Lana

monkan sa...

Vad skönt att hunden är ok!
Och huvudstaden finns kvar, även om man tror den ska regna bort ibland...
Kryddsmör av olika slag är perfekt tillbehör, så allt blir fett och man blir mätt!
/M

Sara sa...

Smaskigt! Vad skont med vovven. Har varit utan internet ett tag sa inte kunnat lasa din blogg, men nu ikvallhar jag last i kapp lite och maste saga att jag blev grymt imponerad av ditt inlagg om den jadra skammen (skrev en separat kommentar till det inlagget). Jag sager bara go girl, du ar bast! Alla mat inlagg ser valdigt mumsiga ut oxa. Tycker du ska ge ut en kok bok snart :) kram!! sara

Mitt liv som fru L sa...

Annica: Jag glömmer också bort att göra kryddsmör i perioder, det är väldigt lätt att snurra in på grädd o cremefraiche såser! Jag hoppas också att vi får en fin årsdag!

Lana: Ja, det är så skönt att det inte var något allvarligt med I. Så berätta du för Dasha ;) Vilket härligt namn förresten! Vi kommer nog få det supermysigt i morgon i allafall trots att vi inte är i Stockholm.

Monkan: Ellerhur, kryddsmör är så bra och gott! Jag tycker man håller sig mätt längre på smör än grädd och cremefraichesåser!

Sara: Tack! Vad kul att du tycker att jag ska ge ut en kokbok, blir lite skenerad faktiskt ;) Den som lever får se ;)

KRAM till er ALLA
C <3

monkan sa...

Vill bara säga att idag har det regnat och regnat och regnar fortfarande...
Så välkommen till Huvudstafen när det är sol! Det ska stå huvudstaden men den ville inte ändra sig...
/M

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Då var det kanske bra att vi stannade hemma då ;)

Kram C