måndag 6 augusti 2012

Lite inredning

I helgen har vi fått en hel del gjort. Jag har målat klart mitt andra projekt, hallbänken. Också den fick bli vit med svarta handtag. Vi var på Ikea 2 ggr och köpte ramar, handtag och tyg så nu är det klart!
Jag är jättenöjd med resultatet, det blev så fint med handtagen, tavlorna och tyget. Egentligen hade jag nog helst gjort mig av med den där hallbänken, den är ju inte min stil. Men I fullkomligt älskar den, han ligger där flera timmar/dag. Så jag hade inte hjärta att byta ut den till något annat. Jag fick till och med ta bort honom därifrån nu när jag skulle ta kort! Och nu när den är målad vit och tyget är bytt, så tycker jag att den blev så bra!
Hallbänken var i furu innan, huvaligen så fult det är! Jag kan säga att det var ett jävla slit att slipa ner den, ha på kvistlack 2 gånger och sen måla den 4 gånger innan den blev bra. Men det var det värt! Dock önskar jag att hallen var vit eller gråmålad och att alla våra dörrar vore vita, men det får göras någon annan gång.
Tavlorna är köpta i Thailand, det var en kille som satt i hotellets entrè där vi bodde och målade. Han målade porträtt av både djur och människor, och naturligtvis hade inte vi något kort på I med oss...Annars hade vi garanterat låtit honom måla av vår prins!

Kram C

Inga kommentarer: