måndag 23 juli 2012

Fisk i sällskap med bacon

Igår åt vi en supergod fiskrätt som jag hittat hos denna tjej. Jag har ändrat lite i receptet så det är inte exakt som originalet! 


Fiskgratäng       4 port
500 g torsk
1 paket bacon
1/2 zuccini
10 cm purjolök
3 dl grädde
2 dl ost
salt o peppar


Börja med att sätta ugnen på 200 g, smörj en ugnsform med smör och lägg i torsken. Stek på bacon, skär zuccinin i lagom stora bitar och finhacka purjolöken. När baconet fått lite färg i med purjon och zuccinin. Låt allt få färg, sen i med grädden låt det koka i hop någon minut. Salta och peppra. Häll gräddblandningen över fisken och ha på osten. In i ugnen i c:a 20 minuter. Servera med blomkålris! Sjukt god rätt, baconet blir så gott ihop med torsken. Prova detta NU :)
I morgon drar vi till fjollträsk, jag, Pingvinen, morsan och lillsyrran . Vi hoppas på fint väder, god mat, shopping och kändisspan ;)


Kram C

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

bacon och torsk är gott ihop:)

Unknown sa...

Jag har aldrig provat bacon med torsk! Men nu efter jag läst ditt recept måste jag göra det! :)
Ha en toppen tisdag!
Kram kram

Unknown sa...

Fisk m bacon som smaksättare är toppen!
Tack för påminnelsen ;)

Luiza sa...

Kram fina du <3