tisdag 19 juni 2012

Strawberries!

Kolla va fin! Den första jordgubben är plockad för i år, behöver jag ens säga
att den smakade sagolikt gott?!  Som Ni ser är I med på ett litet hörn ;)
Jag blev alldeles överlycklig när jag gick ut i trädgården tidigare idag, tänk att något man odlat själv kan gör en så glad. Jag känner mig duktig på något sätt, att jag har lyckats hålla mina jordgubbsplantor vid liv ;)
Jag och M delade på jordgubben och den smakade ljuvligt, söt och god. Jag hoppas att några fler hinner mogna, som vi kan äta på Midsommarafton med lite grädde eller bara som de är! Nu ska vi snart ta en promenad i blåsten, jag och mina älskade grabbar! <3
Till middag fick det bli rättikagratäng, tänk att jag som är en riktig potatislover tycker att den där gratängen är godare än vanlig potatisgratäng. Till fick det bli stekt kycklingfilè kryddad med Santa Marias Chicken steak krydda. Som är en väldigt god krydda, har Ni inte provat så gör det! Jag ska köpa på mig fler kryddor ur det där sortimentet.
Nä, nu får vi nog ta den där promenaden man vet ju aldrig om det kommer regn ;)

Kram C

4 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Åh, egna jordgubbar. Måste rusa ut i landet och se hur långt våra kommit.

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Gör det, jag vart så förvånad när jag såg att en jordgubbe faktiskt var helt röd! Så gott :)

Kram C

Maria sa...

Underbart med egna jordgubbar! Har inga tyvärr men har plockat smultron i ett par veckor nu!!
Håller med om rättikagratäng - är jättegott!!
=)

Marja sa...

Själv har jag bara ett par jordgubbsplantor på balkongen. Men bättre än inget, då egna jrdgubbar måste vara något av de godaste som finns!

http://bakasockerfritt.blogg.se/