tisdag 1 maj 2012

Underbara dag!

Den här fina violen (???) hittade jag i gruset när jag rensade idag, men jag
lät den sitta kvar för att den var så fin!
Åh vilken underbar det varit idag, solen har skinit från en klarblå himmel, det har verkligen varit som vilken sommardag som helst. M har klippt gräset, jag har bla. planterat örter och I har lekt med sina bollar och rullat runt i det nyklippta gräset, Lovely!
En helt perfekt dag har det varit! Vi har grillat även idag och till lunch åt vi en så fräsch och god rätt.
Eller ja, vi och vi, mest jag ;) M åt flingor och fil...
Fetaost, söta körsbärstomater och avokado. Sen ringlade jag över lite olivolja,
balsamvinäger och kryddade lite lätt med oregano. En liknande rätt åt jag
som lunch när vi var på Lefkas (Grekland) fast utan avokado! Supergott!
Senare på kvällen åt vi grillat för tredje dagen i rad, än har vi inte tröttnat ;) Till köttet hade jag gjort ett kryddsmör eller vad det nu heter.


Citron & vitlökssmör


150 mjukt smör
skal från 1 citron
1 stor vitlöksklyfta, riven
salt
peppar


Lägg allt i matberdaren, peppra och salta lite, kör en liten stund så allt blandar sig. Smaka av om det behövs mer av något. Lägg smöret på en bit plastfolie och forma smöret till en korv medan du rullar ihop, snurra ihop ändarna så det blir helt tätt. Förvara antingen i kyl eller frys!


Kram C

Inga kommentarer: