torsdag 24 maj 2012

I`m back!

Det har varit oerhört skönt att ta en paus ifrån bloggandet, det behövde jag! Mycket har hänt den sista tiden, så mycket att jag inte ens vet var jag ska börja någonstans. Nåja, jag kanske skriver ett separat inlägg om det någon dag, men nu orkar jag inte.

Där jag bor har sommarvärmen kommit som en käftsmäll, det är varmt som as och jag och I svettas som två grisar. Grillen går varm nästan varje kväll, vilket är så gott! Här är lite av det vi ätit sista tiden...
Torskgratäng med zuccini, bacon, ost och parmesan samt ärtor
Nötfärsbiffar kryddade med timjan och gräslök och chilibea
Ugnsbakad lax med fetaostäcke, avokado, stekt zuccini, svamp och creme fraiche
Fläskotletter, svamp, rödlök, majs, paprika och chilibea plus smör....
...galet gott, behöver jag ens säga det?! ;)
Även ikväll blir det grillkväll och den obligatoriska långpromenaden runt 20-tiden på kvällen: I helgen blir det självklart ESC på tv men även en hel del fix utomhus! Nu ska jag försöka få ut I på en promenad, stackarn han lider så i värmen...
Vad ska ni göra i helgen?


Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka smarriga bilder på maten! :)
Jag ska bara slappa i helgen... efter Parisresan och intensiva veckan på jobbet...
Ha en fin kväll och välkommen tillbaka! :)
kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Låter som en skön helg!

Kram C

maria sa...

Välkommen tillbaka! Har saknat ditt bloggande och dina recept :) många varma kramar

Mitt liv som fru L sa...

Tack fina Maria! <3

KRAM C