söndag 1 april 2012

Super enkel chokladmousse!

Denna lilla goding åt vi till efterätt idag efter maten. Enklare mousse får ni leta efter och så är den såå god!

Chokladmousse 2 port

1.5 dl grädde
60 g mörk choklad, jag tog 86 %
en knivsudd stevia
en knivsudd ekologiskt vaniljpulver

Dag 1: Koka upp grädden, hacka under tiden chokladen och lägg i en bunke. När grädden kokat upp häll den över chokladen vispa till chokladen löst sig i den varma grädden. Täck med plastfolie och ställ in i kylen över natten.
Dag 2: Ta fram chokladgrädden och vipsa till önskad konstistens, jag vispar den ganska så hårt. Lägg upp i fina glas och garnera med bär eller nötkross! Gott, enkelt och LCHF! Jag har även gjort denna mousse med toblerone och dumlekolor.

I helgen har vi grejat i trädgården, krattat bort löv och pinnar från gräsmattan. Samt rensat i mina pallkragar så det bara är att plantera mina örter och annat gott sen om några veckor! Dels så ska jag ha örter men också spenat, sallad, sockerärtor och lök. Har även planer på att införskaffa hallonbuskar...hmm vi får se.
Nu ska jag förbereda morgondagens middag som blir LCHF-lasagne, ska göra LCHF-pastan och köttfärsåsen idag så det bara är att göra ostsåsen och lägga ihop allt i morgon. Jag hoppas på fint väder då jag ska förså löken i små krukor! Det bådar ju inte gott med tanke på att SNÖN ja, ni läste rätt VRÄKER ner :(

Inga kommentarer: