söndag 22 april 2012

Ostpanerade fläskkotletter

Galet goda blev dessa fläskkotletter, saftiga och möra och en god smak av ost. Inte behövs det något vanligt ströbröd inte. 


Ostgratinerade fläskkotletter


4 kotletter med eller utan ben
1-2 ägg
1 dl riven parmesan
1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl kokosnötsmjöl
salt o peppar


Vispa äggen i en djup tallrik, blanda de torra ingredienserna på en tallrik och salta och peppra. Doppa köttet först i ägg sedan i ost och mjöl röran. Stek på medelvärme i rikligt med smör, annars bränns de lätt. Denna panering passar ypperligt både till kött, fisk och kyckling!
Jag serverade kotletterna med kokt blomkål och massa smör!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Mycket gott! Receptet bokmärkes! Så god och smarrig mat du lagar! Är så glad att jag hittat din blogg! :)
//Lana

Unknown sa...

Prova att köra Fakir/nollning... dvs att du inte äter några kollisar alls! Det har hjälpt mig! Jag är inne på min 4-vecka och mår bäst! :)
kram
//Lana

vårt efterlängtade mirakel sa...

detta kommer jag oxå testa, troligen i veckan. Låter gott!! Hörs!! Kram

Mitt liv som fru L sa...

Ryska dockor: Tack för tipset, tanken är att köra fakir för att minimera sötsuget!
Kul att du gillar min blogg! Kram :)

Vårt efterlängtade mirakel: Prova, du kommer tycka om det! Självklart hörs vi för pepp och stöttning! Kraaaam <3

Emelie sa...

Tack för din kommentar i bloggen. Kul att ha en till lchf-blogg som jag kan följa. Imorgon startar jag mitt nya liv och jag hoppas så mycket att det kommer gå vägen.

Maria sa...

Ser jättegott ut!

Trevlig blogg du har ..

=)