fredag 9 mars 2012

Vårblommor och brills!

Bedårande vackra rosa Primula blommor som nu står i mitt köksfönster,
inhandlade på Ica för 25 riskdaler inte illa pinkat!
Vi var och handlade på Ica igår och då kunde jag inte motstå dessa fina blommor, köpte även en vit samt vita och lila tulpaner. Så nu är mitt hem härligt vårigt, lovely!
Fick även hämta ut mina brillor idag, känns väldigt ovant och jag tycker jag ser sämre med de på. Men det tar väl en stund för ögonen att vänja sig. Är i allafall nöjd med brillorna och det är huvudsaken.
I morgon ska jag fira min dag, till lunch ska M föräldrar och mormor komma hit. M mormor är för övrigt en riktig liten krutdam på snart 96 somrar, som går på glöggpartyn är med i PRO, syr och håller på med lappteknik. Hon bakar allt själv, inget köpebröd här inte, när vi kommer på fika så beklagar hon sig ofta över att hon har så få sorter att bjuda på, när det ligger säkert 8 sorter på kakfatet! Hon äter sina tre mål mat om dagen, som hon givetvis lagar själv, från grunden. I höstas när vi kom dit så stod hon och stekte pannbiffar på endast 2 kg blandfärs, hon är för härlig. Jag hoppas att jag blir som henne när jag blir stor. En liten krutgumma som har hälsan och orken i behåll.
I allfall så ska jag bjuda på 2-rätters middag, inte helt LCHF men jag äter det jag känner för. Jag lägger upp bilder i helgen. Sen på kvällen ska vi hem till mina päron och se Mellon och äta tacos, det blir nog en toppendag i morgon. Och på måndag på min födelsedag ska M vara hemma och fira min dag. Just nu känns livet ganska så härligt, och det är jag värd. Punkt.
Den vita Primulan på ett fat med stenar från Västkusten, Grekland, Kroatien
och Thailand. Plus ett gult ljus, det är ju trots allt snart Påsk!
Ha en toppenhelg alla!

Kram C

2 kommentarer:

Längtan sa...

Primula är fina, men för mig är det meningslöst att köpa dom då dom dör samma sekund de kommer innanför min dörr... Vet inte vad jag gör för fel... Jag håller mig till mina orkidéer istället!

grattis så här några dagar i efterskott!!

Mitt liv som fru L sa...

Längtan: Det är första gången jag köpt primula. Tydligen ska man vattna de underifrån och sen försiktigt nypa av vissna blommor så kommer de igen. Ett tips jag fått, men jag gissar att de dör fort ;)

Orkideèr vissnar alltid för mig och det tar hundra år innan de blommar igen. Fick två stora nu när jag fyllde får se hur länge de lever ;)

Ta hand om dig vännen!