fredag 23 mars 2012

Supergod middag och drömmar...

Onsdagens middag var såå god, mycket tack vare att jag gjorde blomkålmoset i micron, som Erika "LCHF till vardag o fest" tipsat om i sin blogg. Det funkade kanonbra och moset blev som "vanligt" mos! Till moset blev det klassika pannbiffar med löksås och kokta ärtor, men det ser nu ju ;)
I morgon, eller idag ser jag....tänkte jag göra "Vitkålcarbonara" efter recept från samma bloggerska som jag nämnde ovan.

I helgen ska vi förhoppningsvis åka och kolla på ett hus som är till salu, ett jättefint hus på landet med röda knutar och endast 75 kvm stort men totalrenoverat i gammal stil. Vilket jag älskar! Efter ha läst Underbaraclaras blogg under en tid har jag helt förälskat mig i den gamla stilen, jag gillar verkligen hennes tänk inom inredning, att ta vara på och göra om gamla möbler istället för att köpa nytt helatiden. Säger jag som nästan bara har nytt i mitt hem, haha men det ska det bli ändring på!
Jag har en vision och en enorm dröm om att bo på landet, odla grönsaker/örter, ha höns och gärna köpa mjölk, smör, grädde, kött från någon bonde i närheten. Jag vill också ta till vara på frukt, bär och svamp i stället för att köpa dyrt i affären, jag vill plantera jordgubbar och hallon. Sedan vill jag mest av allt ha en hängmatta mellan två stora fina träd där jag kan ligga och slöa, en varm sommardag med I i famnen. Och varje morgon ska jag sätta fötterna i ett par gummistövlar och gå ut och hämta färska ägg till frukosten, och sen gå en långpromenad i skogen på någon liten stig. Sätta mig med I på någon sten eller stubbe och bara njuta av den fina naturen och tystnaden, lugnet.
Det Ni, det är min dröm. Och om jag har tur så kanske den drömmen går i uppfyllelse!

Inga kommentarer: