tisdag 20 mars 2012

Gudomlig sås!

Det är givetvis Bearnaise såsen jag talar om, så goood blev den!
Bearnaise 3 port

2 msk finhackad lök
5-10 vitpepparkorn
2 stjälkar persilja
2 msk vitvinsvinäger
2 msk vatten
150 smör, inget jävla margarin ;)
3 st äggulor
1-2 tsk dragon
2 msk finhackad persilja
salt och peppar

Smält smöret och ställ åt sidan. Blanda lök, vitpepparkornen, persilja, vinägern och vatten i en kastrull. Koka ihop lagen utan lock tills hälften av vätskan återstår.
Häll äggulorna i en kastrull och häll över den silade lagen under kraftig vispning över vattenbad. Vispa tills smeten börjar tjockna, ta från värmen och tillsätt det svalnade smöret i en tunn stråle under fortsatt vispning. Blir såsen för tjock ha i lite vattten. Salta och peppra, ha i dragonen och persiljan. Smaka och NJUT!

Stekt kycklingfilè, beasås och mina favvo grönsaker! Både jag och M satt och
smacka under hela måltiden ;)
Nu på kvällen åkte vi iväg och kollade på ett hus på landet som är till salu, vi är ju väldigt sugna på att byta miljö och börja om från början i ett nytt hus. Vårt hus är givetvis förknippat med en hel del glädje men också mycket sorg och tråkiga saker...Men vi får se hur det blir.
I natt kunde jag inte somna alls, utan somnade runt 07 i morse av ren utmattning. Tankarna tar alltid över när jag ska lägga mig, jag hatart. Nu ska jag se film!

Försök få ro i ditt sinne, för att få må väl.
Glöm det onda i ditt minne, för att få ro i din själ.
Låt inte de onda tankarna styra, de gör dig bara illa.
Låt de goda tankarna ta makten, så får du snart tillbaka kraften.

Kram C <3

Inga kommentarer: