måndag 26 mars 2012

4-årig bröllopsdag för fru L!

Denna blomma fick jag av M, så fin! Limegröna blommor med många knoppar!
Ja, idag hade jag verkligen noll koll, inte en tanke på att det var min och M 4-åriga bröllopsdag. Det hade jag helt glömt bort, så ni kan tro att jag blev förvånad när karln kom hem med en stor blomma. I år firar vi inte bara 4 år som gifta utan också 10 år som par, det är stort, tänk att tiden gått så fort.
Till middag åt vi kreolsk gryta, jätte gott och jag hade blomkålsris till.

En jättegod gryta med en kombination av stark korv, mild fläskfilè och
syrlighet/sötma från saltgurkan, jättegott! I morgon står det lax på menyn!

2 kommentarer:

Märy sa...

Åh vad mysigt det lät!! Med risk att bli utskrattad måste jag ändå berätta vad som hände idag! Jag fick igång datorn och hade betalat en räkning, tog iphonen , plånboken och datorn och skulle gå ca fem steg över köket och ställa datorn på bänken. Efter två steg slänger Rille sig framför mina fötter vilket gör att jag snubblar och tappar datorn i backen, sen slänger jag iväg plånboken rakt in i kaklet för att kunna ta emot mig utan att ramla över R. Så långt gick det bra - r, jag & datorn höll förutom några tangenter ,, men när jag ställde mig upp igen inser jag att jag håller i plånboken .. Det var iphonen jag kastade in i kaklet :(

Hoppas du fick ett gott skratt för det vill jag bjuda dig på, ska försöka få dit tangenterna men om du i fortsättningen får mail som saknar f,k, s, d, e, r, t &o så vet du vad det beror på ;)

Buva gumman :)

Mitt liv som fru L sa...

Märy: Jag dör av skratt! Hahahahaha :)