torsdag 1 mars 2012

1:a Mars!

Tänk att det redan är 1 mars, nästan lite svårt att fatta. Har inte denna vinter gått i raketfart? Jag tror mycket beror på att det varit så lite snö, det blev ju lixsom ingen vinter. "Pepparpeppar" lika bra att skriva det så att det inte blir snö, än kan man ju inte vara säker...

Natten till igår sov jag inte en minut, låg och tänkte på konflikten i vanlig ordning. Snälla är det någon som har en av och på knapp att sälja till mig så är jag väldigt spekulant ;) Sjukt jobbigt är det när tankarna drar igång, det går inte att stoppa, spelar ingen roll om jag läser en bok, kollar på tv, städar, lagar mat, duschar, inget funkar för att distrahera tankarna. Inte ens att skriva av sig hjälper, många har gett mig det rådet men inte ens det hjälper längre. Jävligt trist är det, för jag är så trött på malandet...

I allafall så började jag städa huset, det var inte igår kan jag säga. Fick dammsuga, moppa och sen dammsuga igen för att det skulle bli riktigt rent. Både jag och M har ju flagat som fan sedan vi kom hem från Thai, det var som ett snötäcke av flag i hela huset, fräscht-NOT. Sedan våtdammade jag överallt och gjorde fint! Så inför nästa helg då det ev blir födelsedags firande för mig så räcker det med att dammsuga, perfekt! Jag kan säga att jag var väldigt trött när jag städat klart, hade allvarliga problem med att hålla mig vaken mellan 14 och 17 men det gick. M kom hem vid 18 då åt vi och vid 19 sov jag, haha! Sedan sov jag ändå till 06 i morse, så det blir nog en tidig sovgång ikväll med.
I morgon står synundersökning och hundklippning på agendan. Hoppas, hoppas jag inte har dålig syn, det kommer ju bara spä på min åldersnoja över att bli 30 ännu mer.
Om 11 dagar då fyller jag 30, det gillar jag inte. Nu blir jag lixsom officiellt gammal, jag säger som Charlotte i SATC: Jag tror jag hoppar över 35, från och med nu fyller jag 34 varje år istället. Så nu vet ni det gott folk att jag fyller endast 29 år den 12 mars och även nästa år och nästa....! ;)

Nu ska jag ut i solen en stund med I, sen blir det skidskytte!

2 kommentarer:

vvpd sa...

Tänk på tillståndet du hade när du sovit hela natten, då måste du känt dig glad och utvilad och självklart nöjd över att ha sovit så gott. När tillståndet med de dumma tankarna kommer, försök hitta den där känslan av när du var glad och tillfredställd. Det är inte lätt, det är en process. Varje kväll när du går och lägger dig, säg tre bra saker du har gjort under dagen. Somna sedan gott med vetskapen om att du har varit en bra människa idag :)
KRam på dig

Mitt liv som fru L sa...

VVPD:Tack för tipset, det har jag iofs provat men det tål att upprepas! KRAM <3