måndag 20 februari 2012

Thailand del 3

Nai Harn Beach
Nai Harn Beach igen...
Den enda utflykten vi gjorde var till stranden Nai Harn Beach, en strand som jag sett så fina bilder på nätet och känt: Hit måste jag åka.
Kan säga att jag blev riktigt besviken, bilderna jag sett stämde inte alls, det var inget märkvärdigt med denna strand alls. Den var självklart fin, välstädad och fint badvatten men inget speciellt. Personalen på stranden som hyrde ut solstolar och sålde drinkar och lättare mat var kanontrevliga och sa hejdå till alla gäster när de lämnade stranden. Restaurangen vi åt lunch på låg precis ovanför stranden och den var kanonbra. Toppen mat, toppen personal och så var det väldigt härligt att sitta med fötterna i sanden och äta sin lunch och titta ut över havet. Sen att jag åt världens godaste prawnscakes gjorde inte det hela sämre, tyvärr tog jag inte kort varken på restaurangen eller på maten...
Räkor med currypowder och stekt ris med grönsaker och nötter, från
"Halle Hallo" Mmm, jättegott var det!
En av måååånga goda rätter på "Halle Hallo" Kyckling med ananas och chili,
supergott och fräscht! Många curryrätter vi åt innehöll ananas och det var
en jättegod brytning mot den heta curryn och chilin i grytorna. Det ska jag
prova här hemma!
Under resan blev det faktiskt en hel del shoppade, rätt konstigt egentligen eftersom varken jag eller M gärna shoppar om vi inte måste. Vi köpte tröjor, badbyxor, solglasögon samt 3 tavlor. Det satt en kille på hotellet som var otroligt duktig på att måla porträtt men även bilder på blommor bla orkideèr. Kan säga att både jag och M var riktigt irriterade på oss själva att vi inte tagit med något kort på I på resan, vi hade gärna velat ha I avmålad av den killen, jisses till begåvning.
Under våra 14 dagar i Thailand så hade vi toppenväder, sol blandat med lite dis och en hel del blåst men det var bara skönt i den värmen!
Solnedgång över Karon Beach, från det att solen började gå ner tills den var
helt borta tog c:a 5 minuter. Så vackert...

Inga kommentarer: