fredag 17 februari 2012

Thailand del 1

Så nu har jag äntligen fått lite lust till att skriva om vår resa till Thailand! För det första har jag inte tagit så mycket bilder eftersom jag var sjuk och rätt så hängig på resan, men en del fina kort fick jag till :) Vi åkte till Phuket och bodde på orten Karon och hotellet Phuket orchid resort & spa.
Detta är taget från vår ballkong första kvällen!
Vi kom fram till hotellet runt 15.00 på em och vi var väldigt trötta, eftersom vi inte sovit på planet alls. Vi gick och åt och köpte lite vatten och kollade runt lite. Vi somnade redan vid 18 på kvällen, jag vet tidigt men det var välbehövligt! Dag 1 gick vi till Kata noi i värmen, det tog en timma. Kan säga att det rann svett om oss när vi kom fram.

Lånad bild från google, Kata noi en otroligt fin och lugn strand
med kristallklart vatten!

Currykyckling från vårt favvohak på Kata beach, mmm
På lördagen började jag bli sjuk och hade fruktansvärt ont i halsen plus feber så 3 dagar i rad låg vi vid poolen på hotellet under ett träd och läste (jag halvsov mest) Jag orkade i princip inget annat än att ligga i solstolen som padda eller ta några simtag i poolen. Det som var bra med vårt hotell var att det låg massor med restauranger 50 meter från hotellet, vilket var toppen!
Kata beach i lågvatten, otroligt solig och fin dag!
Trots att jag fortfarande var sjuk så tog vi Tuk-Tuk till Kata beach, för vi hade tröttnat på poolen och alla ungar som skrek vid hotellets pool ;) Här gick vi längs stranden och letade lite snäckor när jag orkade och drack lite frukshakes för att släcka törsten. Supergott!

Inga kommentarer: