söndag 26 februari 2012

Helg!

LCHF-bröd gjort på Bakerix mix från LCHF-butiken. Jättgoda blev de, jag
hade i ost och oregano också.
Helgen kan summeras med ett enda ord: Trötthet! För jisses vad trött och seg jag varit de senaste dagarna. I dag tex så har jag nästan legat i sängen hela dagen med undantag för soffan ;)
I går så var jag ute i trädgården med I och busade och gömde godis, jag blir glad för minsta lilla jag orkar göra. Sedan gick jag in och lagade en supergod gryta på lövbiff, soltorkade tomater massa vitlök och annat gott. Faktiskt så hade jag för en gång skull god aptit vilket inte hör till vanligheten. M städade ur bilen samt att vi åkte i väg med tidningar och kartonger, så vi har faktiskt orkat mer än vad vi brukar. Städningen blev dock inte av, men det får vara så. Vi gör det vi orkar, när vi orkar. Vi får helt enkelt acceptera att vi är väldigt trötta just nu.
Jag tror det var i torsdags så provade jag för första gången att baka LCHF-knäcke. Hittade receptet på Erikas blogg "LCHF till vardags & fest"
De blev helt klart godkända jag föredrar dock mjukt bröd, men det är bra med variation, om inte annat till en bit brie! I morgon har jag som mål att äta frukost, litet mål för andra men uberstort mål för mig. Jag måste fokusera på att äta mer så orkar jag mer. Det är svårt för mig att bara göra det utan att tänka så mycket. Jag är ju sällan hungrig och då blir det ännu svårare att komma sig för att äta. Ett annat mål är att orka gå 20 minuter med I på morgonrundan. Ytterligare ett stort mål som hänger som ett tungt berg över mina axlar, jag blir trött och helt slut bara jag tänker tanken. Men jag ska! Babysteps, det är min melodi just nu.

1 kommentar:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kul att du testade knäcket, det är en favorit här hemma om man vill äta ost och kex. Själv tar jag gärna ett knäcke med brie på när vi sätter oss framför TV:n. :-) Det andra brödet såg gott ut, det har jag inte testat.